01
Меню сайта
Категории каталога
Нормативні документи [0]
Статті [10]
Наш опрос
Як ви відноситеся до працівників пожежно-рятувальної служби?
Всего ответов: 62
Главная » Статьи » Статті

Історія створення
1. Споруда призначена для Стрийської пожежної команди, збудована в 1912 році. В тому ж році була створена пожежна команда.
Чисельність всіх працівників пожежної команди складалася з 15 чоловік. В бойовому розрахунку було введено два кінні ходи. На озброєння було поставлені ручні насоси і два кінно-бочичні ходи з вивозом води на один хід 400 л. Всіх коней було поставлено в бойовий розрахунок три пари. Тривалість несення служби становила 24 год. Після несення служби приходилось працювати ще по 15 год. Такий порядок несення служби тривав цілий рік, вихідних днів для пожежних робітників не було. Під час тих чергувань коли приходилось працювати по 15 годин на добу, пожежних робітників направляли чергувати в кінотеатри, цирки і на різні бали, свята , гулянки. Пожежних використовували для підвезення хворих до лікарень, спасання утоплених і на інші роботи. Профілактична робота взагалі не проводилась. Заняття з черговими по караулу проводилось по 2 години на добу і то тільки в травні місяці. В останні місяці року заняття взагалі не проводились. Люди були погано навчені роботи пожежника. Пожежі які виникали наносили великий збиток, через відсутність хорошої техніки погано навчених бойових розрахунків і відсутність проведення профілактичної роботи. Кінно-бочичні ходи використовувалися для поливання доріг в жарку погоду. Форменним одягом пожежні забезпечувались, а спецодягу не було взагалі. В 1928 році в пожежну команду поступила одна пожежна автомашина "Ренольд” французського виробництва з запасом 3000 літрів води. Автомашину використовували для поливу вулиць в літній час, катків в зимовий час та по інших призначеннях. В випадку пожежі в місті, автомашину приходилось шукати по вулицям міста, а у випадку несправності машини неможливо було знайти автозапчастини і вона по декілька днів стояла в небойовій готовності.
З 1945 року штат робітників МПК м.Стрия складався з 55 чоловік, з-х чергових караулів. В бойовому розрахунку були 2 пожежних автомобіля, а 3-й автомобіль був в резерві. На озброєнні стояли АЦ ПМЗ-8, ПМГ-3 і ПМЗ-7. Автомашина ПМГ-3 була відкритого типу, тривожним сигналом був колокол. В штатах були:
нач.команди – оклад 500 руб. (в старому нарахунку)
зам. по політчастині – оклад 500 руб.
помічник нач. по УСС – оклад 460 руб.
інструктор профілактики – оклад 425 руб.
начальник караула – оклад 410 руб.
командир відділення – оклад 335 руб.
помічник ком. відділення – оклад 310 руб.
бойовий боєць – оклад 300 руб.
водій – оклад 550 руб.
Крім цього була надбавка за вислугу років. 2 роки – 15%, 5 років – 25%, 10 років – 40%. Вислуга років та надбавка була призупинена в березні місяці в 1957 року та з того ж часу була ліквідована посада заст.начальника по політичній частині. В післявоєнний період начальником команди був товариш Яловцев 1944-1945 роки. Туненко 1945-1947 роки, Дуркін 1947-1951 роки, Поволоцький 1951-1952 роки, Марков 1952-1955 роки, Лушпан 1955 рік.
В зв”язку з переходом на 7-ми годинний робочий день з 6 травня 1961 року особовий склад команди перейшов працювати на 4-х змінне чергування. Дана інформація взята із фінансових документів та книги наряду по службі і зі слів заст.начальника Нетунського В.А.
З першого січня 1965 року введений новий штаб працівників пожежної команди м.Стрий в кількості 48 чол. З цього часу міська пожежна команда стала називатися професійна пожежна частина. Чергування чотирьохзмінне по 24 год. На озброєнні частини стоять автомобілі закритого типу ПМЗ-53 А , ПМЗ –27 і МПЗ-17, два з яких в бойовому розрахунку а один в резерві. Автомобіль ПМЗ-27 всюдихід, а другі пожежні автомобілі при поганій погоді не завжди могли прибути до місця пожежі. З цього часу була підвищена заробітна плата і особовий склад частини перейшов на нову форму.
В 1970 році, слід відмітити, що весною пройшло багато грозових дощів, особовому складу караулу прийшлось викачувати воду із підвалів, , складів, житлових приміщень та інших. Осіню 12 днів в місті був штормовий вітер, були випадки знесення вітром парканів, покрівель і замикання електропроводів на вулицях.
В травні місяці 1973 року наказом начальника УПО МВС УССР створений загін по охороні м.Стрий та курорта Моршин. Начальником команди був призначений Боднар Василь Степанович.
4 вересня 1977 року виникла пожежа в лисопильному цеху Стрийського меблевого комбінату "Стрий”. На пожежу виїхав караул № 4 .На час прибуття чергового караулу, цех площею 1000 м. кв. був охоплений полум”ям і була загроза розповсюдження пожежі на лісобіржу, паркетний цех, технічну бібліотеку. Відмінні дії особового складу Дрогобицького опорного пункту недали можливості розповсюдженню вогню на другі цехи. Першими до місця пожежі прибула варта № 4 ППЧ-1 м.Стрий, під керівництвом начальника варти Солонинко О. Пожежою було охоплено підвальне приміщення , цех і дах цеху. Першим КГП Солонинкою О. було введено два стволи "Б” зі сторони технічної бібліотеки. О 23 год. 28 хв. на пожежу прибув начальник команди Боднар В.С. До цього часу стався обвал даху цеху. Оцінивши обстановку Боднар В.С. взяв керівництво гасіння пожежі під своє керівництво. Було організовано 4-ри бойові дільниці, які були посилені людьми за рахунок прибувших підрозділів. Запас води в водоймищах поповнювали від гідранта по вул.Леніна. В 00 год. 30 хв. пожежа була ліквідована. За вміле керівництво при ліквідації пожежі і сміливі дії особового складу пожежної частини під час ліквідації пожежі, особовому складу була надана матеріальна допомога.
В 1978 році в частину поступила і поставлена нова пожежна техніка ЗІЛ - 137 і АД –18. В цьому ж році введено в штат 4-ри водія і в 1978 році чисельність особового складу доведено до 54 чоловік. Проведено реконструкцію складів, де вільно розміщувалась резервна техніка. В 1979 році в м.Стрию була створена інспекція державного пожежного нагляду. Її начальником призначений бувший начальник пожежної команди товариш Боднар В.С.
В 1984 році на основі наказу Ради Міністрів СССР № 371/рс від 2 березня 1984 р. і згідно з наказами вищестоячих організацій МВС на базі професійної пожежної охорони в м.Стрию була створена самостійна воєнізована пожежна частина № 13 по охороні м.Стрий в кількості особового складу 53 чол. Начальником частини призначений майор вн.служби Хомин Іван Григорович.
Самим "чорним” днем рахується 27 квітня 1986 рік - День аварії на Чорнобильській АЕС. З великою відповідальністю службового обов”язку сприйняли цю трагедію працівники пожежної охорони СВПЧ-13 м.Стрий. Кожна інформація по радіо та телебаченню глубоко вражала людську душу. Для ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС необхідно було направити водіїв які уміють працювати на насосних станціях.
В кінці 1990 року згідно розпорядження управління пожежної охорони інспекція державного пожежного нагляду Стрийського району вийшла із підпорядкування Стрийського районного відділу внутрішніх справ і ввійшла в СВПЧ-13 м.Стрий. Таким чином в районі створений единий пожежний нагляд, начальник інспекції ДПН майор вн.служби Ханик Ігор Миколайович призначений заступником начальника СВПЧ-13 м.Стрий.
За період 1995 року особовим складом частини побудовано контрольно-пропускний пункт, реконструйовано складське приміщення під роздягалки для о/с караулів, завершено будівництво складу пожежно-технічного обладнання, та матеріальних цінностей. Завершено будівництво складу під паливо-мастильні матеріали. За сумлінне виконання поставлених завдань по будівництву та проведенню господарських робіт ряд працівників відмічено керівництвом УДПО у вигляді матеріального заохочення.
23 січня 1996 року о 16 год. 32 хв на пункт зв”язку надійшло повідомлення про те, що в СШ № 7 по вул. Колесси, 12 виникла пожежа. По тривозі піднятий караул № 1 на чолі з лейтенантом вн.служби Фоком Л.Л . По прибуттю до місця виклику було встановлено, що горить горище на площі 90 м.кв. Вогонь перекинувся на дерев”яні конструкції даху з розповсюдженням у всі сторони, в наслідок чого рухнули балки перекритття даху. Виникла складна ситуація з загрозою життю школярів, розповсюдженням вогню по всій площі горища школи з подальшим обрушенням конструкції перекриття.
Внаслідок чітких дій чергового караулу який працював в екстремальних умовах, проведено розвідку пожежі, визначений вирішальний напрямок по гасінню пожежі з паралельною евакуацією дітей. До гасіння приступило два відділення підрозділу. В зв”язку з високою задимленністю працювати приходилось в апаратах на стиснутому повітрі.
За чіткі дії особового складу караулу в екстримальній ситуації при ліквідації пожежі міський відділ народної освіти в урочистій обстановці виніс подяку та нагородив особовий склад підрозділу грошовою винагородою.
17 лютого 1998 року о 7 год ранку виникла пожежа на Любешівському родовищі газу - горіла бурова вишка № 2 Стрийського управління бурових робіт. В тому місці геологи на протязі двох місяців проводили пошукові роботи для видобутку газу. Газ був знайдений, але не на глибині бодай 1200 м., як це переважно буває, а значно вище, десь на глибині 400 м. Геологи на такі близькі поклади газу не розраховували. Газоносний пласт перебуває під аномально-високим тиском, тож газ вирвався з під землі фонтаном. Наймовірніше, що саме тоді в газ потрапила якась порода, виникла іскра, і він загорівся. Коли виникла пожежа, полум”я сягало 10-12 метрів над землею. Буровики діяли згідно з інструкцією, і одразу ж намагалися закрити превентер, тобто перекрити газ. Та даремно газ уже пішов. На пожежу було викликано пожежних з їхнього відомства а також СДПЧ-13 м.Стрия. В свою чергу нам на допомогу поспішили пожежники Моршина, Дашави, Жидачіва, Дрогобича та Львоа.
Прибув оперативний штаб пожежогасіння Львівської області на чолі з начальником управління державної пожежної охорони полковником вн.служби Криштальським Б.П.
Гасити пожежу заважала бурова установка заввишки 41 м. вона хоча і відслужила 14 років, тобто два терміни, але коштує великі гроші, то ж нас просили зберегти її і пожежники струменями води охолоджували конструкції бурової, аби вона встояла.
Було викликано для гасіння пожежі Харьківську воєнізовану протифонтанну частину "Лікво”, яка ліквідовує газові фонтани, коли вони ще не горять. Харків”яни прибули на "ЗІЛах” наступного дня ввечері, а ми очікуючи їх, весь час поливали водою бурову установку, аби не нагрілися її конструкції. Пожежні працювали цілодобово, перебуваючи по коліна у болоті. Було проведено ряд атак на ліквідацію фонтану, але бажаного результату вони не дали. І тоді було сплановано останню атаку на ліквідацію фонтану: пожежники дають максимальну кількість води на все бурове обладнання – 150 літрів у секунду безперервно, а харків”яни подають воду і розчин в устя свердловини, а згодом ставлять вентилі і перекривають подачу газу. Так і зробили.
Тож пожежа, яка розпочалася 17.02.98р. о 7 год.00 хв. була ліквідована 19.02.98р. близько 13.00 год. Ніхто не постраждав, та було врятовано матеріальних цінностей на сотні тисяч гривень.
16.02.1999 р. в 05 год. 50 хв. на пункт зв”язку СДПЧ-13 м.Стрия поступило повідомлення про вибух в житловому будинку в м.Стрию по вул.Красівського, 30 Б. На місце виклику прибув черговий караул в кількості 8 чоловік на двох автоцистернах під керівництвом начальника караула лейтенанта вн.служби Сухроменди Р.М. По прибуттю на місце виклику обстановка була слідуюча: два поверха 1-й і 2-й в секції 5-ти поверхового будинку були зруйновані, частково пошкоджений 3-й поверх, люди під уламками плит просили допомоги. Особовим складом караула відразу почалась робота по рятуванню і евакуації людей, 3-х потерпілих на ношах доставили в машину швидкої допомоги, 2-є чоловік були без ознак життя, після цього почули звуки, які доносилися з обвалин будинку. Негайно почали роботу по розбиранню завалів. В результаті чого виявили потерпілу людину, яка була завалена обломками залізобетонних плит перекриття на першому поверсі.
Силами особового складу, а саме: начальника караула лейтенанта вн.служби Сухромендою Р.М., старшим пожежним ст.сержантом вн.служби Бойківим В.М., старшим пожежним сержантом вн.служби Гавришком В.Р., та пожежним мол.сержантом вн.служби Кіндра О.П. з допомогою домкрата були підняті уламки залізобетонних плит і потерпілий був звільнений та переданий працівниками швидкої допомоги
В даний період часу, керівництво частини працює над вирішненням питання про придбання сучасної комп”ютерної техніки та засобів зв”язку для більшої ефективності та оперативності служби, проведенням ремонту в службових приміщеннях частини за євростандартами для покращення умов несення служби особовим складом підрозділу та недопущення виникненя великих пождеж та загибелі на них наших громадян.

2. Серед ветеранів підрозділу Боднар Василь Степанович (Чорнобилець) та Хомин Іван Григорович, які працювали в різний час начальником підрозідлу і під їхнім керівництвом ліквідована ряд великих і складних пожеж. Також Ханик Ігор Миколайович та Містюков Віктор Якович, працювали заступником начальника по ДПН. Командири відділення - водії Буцяк Михайло Михайлович та Коханчик Богдан Михайлович (Чорнобилець)

3. З 16.12.2004 року начальником підрозділу призначений Штефан Віталій Петрович, який працював начальником караулу та старшим інженером в СДПЧ-15 м.Моршин та у відділі ДПН УДПО УМВСУ у Львівській області.
До його призначення начальником СДПЧ-13 м.Стрий був підполковник нвутрішньої служби Байтала Михайло Романович, який в цьому підрозділі пройшов шлях від старшого інженера до начальника. Згодом він працював в ГУ МНСУ в Львівській області начальником відділу, а ще згодом заступником начальника Департаменту в МНС України.


Категория: Статті | Добавил: sdpch13 (15.01.2008) | Автор: Юрий
Просмотров: 4239 | Рейтинг: 3.4/5 |
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024Бесплатный хостинг uCoz